tisdag, maj 27, 2008

En skär gris

Började dagen med muntliga nationella i Engelska. Det gick inget vidare känns det som. Men va sjutton, förhoppningsvis är jag klar med all engelska under gymnasiet. Hurra! Efter det följde en håltimme på 2 ½ timme. Den spenderades i gröngräset med halva klassen och skolmatsalen. Efter det var det 1 timme 45 min matteprov. Första i Matte D och sista matteprovet för det här läsåret. Jippi! Provet kändes dessutom riktigt bra. Ännu mer jippi! Därefter ytterligare 1 ½ timmes hål. Eller, om jag ska vara ärlig så skolkade jag från historian. Men det spelar ingen roll för läraren var inte där och vi skulle bara se en film som jag redan har sett. Sista lektionen var franska. Där gjorde vi en lagom lätt övning till boken vi precis läst klart och hade betygssamtal. Fick lite press av läraren: om jag skriver mvg på uppsatsen på fredag så får jag mvg i betyg. Shit, jag som var helt säker på att det skulle bli ett vg i den kursen. Men, nu ska jag kämpa järnet! En ynka liten uppsats påverkar ganska mycket!

Så till dagens bästa: spinningpass på F&S. Jag han bara hem och byta om innan jag cyklade iväg till Ultuna. Idag provade jag Mattias medelpass. Riktigt svettigt kan jag lova! En blanding av en väldigt varm spinninglokal och ett riktigt jobbigt pass gjorde att det många gånger var nära att jag svettades på golvet.
Jag gillade hans upplägg, även om det blev lite ensidigt i position 3 i slutet. Och så var han varken lika tydlig med att meddela positioner eller peppa som Louise i fredags. Men passets upplägg gillade jag som sagt.
Angående rubriken så kände jag mig verkligen som en skär gris när jag kollade mig i spegeln under passet. Dels är jag väldigt icke-solbränd och dels blir hela jag ännu mer rosa (utom mitt ansikte, som blir tomatrött!) när jag anstränger mig. Inte så attraherande direkt...

Imogon väntar Linnéstig på Biologin, min enda lektion i skolan f.ö. Dessutom en tråkig vilodag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar