söndag, maj 18, 2008

Myror i brallan

Det är sååå frustrerande att inte vara fräsch i kroppen! Mitt knä gör inte ont, på det sättet som det gjorde när jag sprang, men det känns lite konstigt och framförallt så känns det när jag går i upp- och nerförsbackar. Lite svårt att sätta ord på det, men bra är inte garanterat inte.
Jobbigt, eftersom jag ska köra triathlon imorgon med specialidrotten. Som det ser ut nu så blir det varken cykling eller löpning. Jag har inte provat att simma men förhoppningsvis ska det inte vara något problem, så jag får väl köra någon långdistans variant medan de andra cyklar och springer. Riktigt surt för det här hade jag verkligen sett fram emot! :-(

Idag har jag inte gjort många knop kan jag lova. Har läst lite i olika böcker, pluggat lite, tränat lydnad med Tuva tillsammans med Annica och Ester och bara tagit det lugnt hela dagen. Efter att alla skriftliga nationella prov avslutades har jag verkligen kommit in i någon "snart är det sommarlov, man behöver inte plugga nu"-känsla och lullar mest omkring. Ganska skönt, men det tillsammans med mitt knä (som gör att jag inte kan springa, cykla eller något annat konditionskrävande) gör mig ruskigt rastlös! Det är som när man var liten och var tvungen att följa med föräldrarna på något tråkigt och evighetslångt möte. Myror i brallan, minst sagt!

Ikväll har familjen ätit middag på den persiska restaurangen Saffran Polo. Jag tog kycklingspett med saffransris, grillad tomat och vitlökssås. Gott, men kanske inte så speciellt. Nu väntar efterrätten i form av rabarberpaj med kesella vanilj eller vaniljglass med hemmagjorda müslin! (Det sistnämnda är ett riktigt hett tips. Galet gott!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar