måndag, maj 12, 2008

Ridning och iskall golf

På specialidrotten idag provade vi som vanligt (?) en ny sport. Även om den inte var så ny för mig den här gången då jag faktiskt har spelat lite golf en gång i tiden.
1 timmes golf som sista lektion alltså. Och jag är glad att det inte var mer än en timme. Dels var killen som hade lektionen inte speciellt bra, vi gick omkring och gjorde lite vad vi ville inom golfandet, och det blåste det som sjutton! Jag är glad att jag hade både tjocktröja och jacka, men mina ben var långt ifrån varma i bara ett par leggings...

Det blev Johans speedcykel hem och jisses så fort den går! Det tog lite mer än 10 min att ta mig hem från Ekonomikum, och då var jag ändå tvungen att gå i två backar (växlarna samarbetar inte med mig så det blir lite tungt i de brantaste uppförsbackarna...).

Som vanligt väntade en timmes ridning på kvällen. Denna gång blev det markarbete på Bazil. Han är ganska speciell den där hästen. Stor, vinglig och ibland lite borta i huvudet. Jag tycker ändå att det gick helt okej idag och i slutet var han relativt lugn och riktigt fin.

Här hemma blev det styrketräning som vanligt:
V-situps: 2 x 30 rep
Rygglyft: 50 rep
"Kissande hunden": 20 rep/ben
Armhävningar: 2 x 20 rep
Tåhävningar: 20 rep/ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar