torsdag, maj 08, 2008

Snäll men virrig

I förmiddags hade jag bokat ett möte med min studierektor då min studieplan innehåller 300 poäng för mycket. Jag hade tid kl 9.35 och var där i god tid, knackade på redan kl 9.30 - inget svar. Jag satte mig i väntstolarna och tänkte att "han kommer nog snart". Kl 9.40 knackar jag på igen (lite mer irriterat, lite hårdare) och efter några sekunder sticker han förvirrat ut huvudet och frågar "Vill du prata med mig?". Jag förklarar att jag har bokat tid med honom och han ropar "Nej men är det du som är Karin? Skulle inte du komma imorgon? Jag som inte ska vara här just nu egentligen". Suck suck suck.
När jag knackade satt han och pratade med en annan lärare så jag fick vänta tills de var klara innan jag fick prata med honom. Virriga gubbe alltså. Såhär är det varje gång jag ska ha tag i honom.
Idag var han dock snäll. Vi diskuterade hit och dit om min utökade studieplan men till sist hade han inga argument till varför jag inte skulle få läsa det jag vill, så mina individuella val i trean blir; Idrott och Hälsa B på Katte, Pedagogiskt ledarskap på Fyrisskolan och Matte E på Katte. Wiho! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar