söndag, maj 11, 2008

Spinning

För första gången i mitt liv har jag nu provat spinning. Det blev ett medelpass på Friskis&Svettis tillsammans med Louisa, Amanda och Ida. Superbra när vi kan peppa varandra, det blir så mycket roligare då!

Jag åt världens brakfrukost 1 ½ timme innan passet skulle börja. Det blev en stor portion havregrynsgröt med banan och mjölk samt tre ost/leverpastejsmackor. Allt detta i min mage var ingen riktig höjdare under spinningpasset. Det började bra och jag tyckte att det var riktigt kul. I mitten av passet kände jag plötsligt hur maten började jobba sig högre och högre upp i min mage. Jag blev tvungen att ta det lite lugnt under någon minut, annars vet jag inte hur det hade slutat. Men sedan var jag "fit for fight" igen och öste på mer i slutet. Såhär efteråt kan jag konstatera att det här var jättekul och jag vill absolut prova igen. Till hösten blir det ett F&S-kort, och nu under maj får jag snylta på "Let's move"-biljetterna så mycket som möjligt! ;-)

Stundtals kändes det som om jag verkligen inte skulle orka hela passet (speciellt under de 15 första minuterna) men i slutet fick jag en ordentlig kick och trampade på som sjutton. Jag brände 412 kcal, maxpulsen var 179 slag/min och medelpulsen var 152 slag/min. Värderna är inkl stretching i spinningrummet och "tvättande" av cyklar, så medelpulsen låg kanske lite högre?

Till nästa gång ska jag:
- äta en normal frukost
- försöka hitta några andra byxor att cykla i, minihotpants fungerade sådär

Nu ska jag gå ut och fortsätta njuta av det underbara vädret. Än har jag inte tröttnat så jag lär tjata ett tag till. Ungefär fram tills att jag bränner mig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar