måndag, maj 05, 2008

Underbar vårdag

Hela jag har varit en enda stor positiv energi-kula idag. Jag vet inte var det kommer ifrån, att jag får träna igen, att jag har fått ny träningsmotivation eller kanske bara det fina vädret, i vilket fall har det varit en underbar dag. Tralala.
Det började med cykel ner till skolan. Det blev ca 5 km på en kvart, om jag ska cykla snabbare så måste jag börja ha med mig ombyte till skolan! Innan första lektionen åt jag delar av min frukost; en ostsmörgås på solrosbröd, mums! Detta är min nya plan, att äta delar av min frukost i skolan. Antingen direkt efter cykelturen eller efter första lektionen. Tanken är att jag ska få mer energi efter cyklingen och att jag inte ska vara lika hungrig innan lunch, och om jag ska utvärdera dagen så fungerar det utmärkt! (Var det kanske ifrån mackan som jag fick all min energi?).
Lektionerna flöt på bra under hela dagen. På biologin hade vi betygssamtal och jag fick reda på att jag får MVG i Naturkunskap A (den avslutades i mars) och jag ligger på MVG i Biologi A (den avslutas till julen 08). Där släppte en sten från mitt hjärta, då jag alltid har haft lite svårt att tolka hur jag ligger till för BiNk-läraren. På historian fick jag tillbaka mitt arbete om Sovjetunionen som jag slet med under påsklovet, och även det var MVG. Så det har verkligen varit en bra dag.
Efter historian skyndade jag mig att byta om och packa mina grejer för att sedan cykla bort till svandammen och möta resten av de som läser Specialidrott A. Från svandammen blev det 2 mil cykling på vägar och stigar runt Sunnerstabacken, och sedan vidare till BMX-banan i Gottsunda. Härligt i det fina vädret, och med motvinden vi hade tog det ganska bra på både kondisen och benmusklerna. Cykling känns som ett bra komplement till löpningen så jag borde cykla oftare, speciellt med tanke på hur rädd jag är att slita ut knän m.m.
BMX var något nytt för mig. Banan ligger nära där jag bor så när jag var liten var vi ganska ofta där och cyklade med våra egna cyklar, men det var något annat med en BMX! Jag fegade ganska mycket i början, men i slutet när det var tävling kom tävlingsdjävulen i mig fram och jag stod till slut som segrande tjej :) Det var jättekul och tog riktigt bra på benen, det här också... När jag skulle cykla hem kan jag lova att mina ben kändes som spagetti.
Det var bara att ladda om här hemma och några timmar senare cyklade jag till stallet för ett dressyrpass i 60 min. För första gången red vi utomhus vilket gav härlig sommarkänsla, även om själva ridningen inte gick lysande.
Det blev snabb cykel hem och lite styrkeövningar innan duschen. Lite liknande igår; 40 situps, 50 rygglyft, 20 armhävningar, 30 tåhävningar/ben och slideboard viking övningar, idag blev det dock 2 x 30 st övningar för insida lår. Mina muskler på insidan av låren är i stort sett obefintliga så jag gissar på frisk träningsvärk imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar