tisdag, maj 06, 2008

Härligt långpass

Efter en lång skoldag idag var det skönt att få sticka ut och springa. Speciellt när det var så fint väder!
Det blev ett härligt långpass där mina ben kändes pigg och fräscha, trots en envis förkylning. Jag vet inte exakt hur långt det blev men runt 12 km gissar jag på, jag ska kolla upp det mer noggrant imorgon. Den sista kilometern drog jag på lite extra, och även det gick helt okej.
Min pulsklocka samarbetar inte riktigt med mig då den inte vill spara resultaten, men precis efter att jag avslutade passet gick det att se resultaten och det här är vad jag kommer ihåg av dagen; det tog 1 h 26 min, jag brände 855 kalorier och den högsta pulsen jag kunde se (under löpningen) var 188 slag/min. Jag måste nog be någon träningsvan människa att ta en titt på min pulsklocka så att jag kan spara resultaten, det här är inte lite frustrerande!
Här hemma blev det litelite styrka i form av 10 smala armhävningar (på knäna) innan duschen och en stor middag i form av fiskpanetter, potatis, spenat, tomater och solrosfrön.
Imorgon får det bli en vilodag och på torsdag springer jag Coopertestet. Håll en tumme för mig!
Bjuder på en bild på mina nya löparbyxor (som sitter perfekt om man bara viker ner midjan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar