tisdag, maj 20, 2008

Rusningstrafik

Efter skolan blev det en tur till Nautilus och Centralbadet. Planen var att simma 1000 m och sen sitta en stund i bastun. När jag kom in i simhallen var jag dock nära att vända. Jisses så mycket folk det var, rena rusningstrafiken. Men, hade jag tagit mig dit så skulle jag banne mig simma också. Jag är ju envis som en åsna...
P.g.a. allt folk var det svårt att hålla det tempot som jag skulle velat och att hålla ett jämnt tempo över huvud taget. Men jag gjorde så gott jag kunde (även om det tog hårt på mitt humör att behöva sicksacka fram mellan de som egentligen borde simma i långsamma banan) och efter 27 min var jag klar, och kunde sitta och njuta lite i bastun och varma poolen.
Som vanligt blev det cykel hem. Och jag kunde lägga full tyngd på vänster ben då och då, utan att det kändes nånting! Weei, snart så. Snart kanske jag kan få köra lite spinning igen. Löpningen får vänta till slutet på nästa vecka kanske? Jag får se hur allt utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar