måndag, maj 19, 2008

Aningens ensidigt

Cykelturen till skolan imorse hade jag bävat lite för. Hur skulle mitt knä palla? Jag var smart och cyklade hemifrån tidigare än vanligt, för att kunna cykla långsamt. Men, mitt knä kände jag knappt av. Eller så här, jag kände av det men det gjorde inte ont. Svårt att förklara, men så var fallet. Så har det f.ö. varit hela dan. Är jag kinkig? Mycket möjligt...

Idag stod triathlon på schemat för specialidrotten. Tyvärr satte mitt knä effektivt stopp för det. Men, jag är inte den som bangar och agerar tidtagare för de andra. Nej, jag sa att jag vill prova att simma. Om det gjorde det minsta ont så skulle jag skita i det, men om det funkade så kunde jag lika gärna simma så länge som det skulle ta för de andra att köra alla grenarna. Och jag kände ingenting i knät! Så det var bara att börja simma. Och simma. Och simma. Och simma.

2000 m tyckte min idrottslärare att jag kunde sikta på, på en timme. Och om han bara nämner något om sträcka och tid så ska jag självklart simma den sträckan, och gärna på en kortare tid. Så redan när jag gick i vattnet hade jag bestämt mig för att jag skulle klara 2 km på under 1 timme. Stundtals simmade jag på riktigt ordentligt, men stundtals blev det rätt ensidigt i den där bassängen. 80 längder på samma ställe. Det är ju som att springa fram o tillbaka på en idrottsarena. Jag försökte fokusera på "här och nu" och hux flux så var mina 80 längder klara. Riktigt skönt! Tidigare har jag bara simmat 1000 m som mest, men det gäller att pressa sig själv ibland! ;)

Nu ikväll har det blivit en timmes sitsträning på ridningen. Inte överdrivet jobbigt men väldigt nyttigt. Jag kompleterade med styrketräning här hemma. Det blev mage, vader, biceps, triceps och axlar. Med Johans gamla hantlar blev det lite variation. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar