lördag, maj 10, 2008

Dansuppvisning

Fortfarande helt galet fint vädet. Och jag är fortfarande helt nostalgisk över det. Idag har det varit kalasvarmt, nästan som mitten av juli. Skönt idag, kanske värre om det håller i sig?
Vilodag idag. Egentligen hade jag ett intervallpass inplanerat, men det blev vilodag då jag kände mig sliten i benen (inte bra att gå ut för hårt med träning). Istället har jag sysselsatt mig med att klippa gräsmattan, vilket kan räknas som ett styrkepass för armarna då vi har en sådan gammal gräsklippare som går på muskelkraft, och i våran moss-matta krävdes en hel del muskler! Jag passade på att sola lite i det fina vädret också, vi får se imorrn om det gav något resultat.

Efter lunch cyklade jag ner på stan och shoppade lite. Mina ensamma lördagsshoppingturer är verkligen givande. Idag blev det bruna linneshorts och lite accessoarer från H&M och en kortare tunika från Esprit. Jag tittade även en stund på cykeltävlingen som pågick på stan. Och jag konstaterade snabbt att de cyklar väldigt fort!

Vid halv fem-tiden kom Louisa förbi och vi cyklade till Fyrishov, mötte upp med Helena och satt i 1 ½ timme och tittade på en dansuppvisning där Matilda och Emira var med. De var grymt bra, men resten av dansarna hade jag nog kunnat skippa. Speciellt de där från Egypten...

När jag nu tänker efter inser jag att min vilodag har varit hyfsat aktiv. Jag har trots allt cyklat nästan 2 mil, klippt gräsmattan och varit ute och tränat två lydnadspass med Tuva. Men det känns bara bra! Nu väntar TV-soffan och Narnia 2 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar