torsdag, maj 15, 2008

Bra träning

All träning går bra. Jag sa ju att det här var en bra dag. Synd bara att den snart är slut ;-)
Lydnadspasset med Tuva gick superbra. Det enda momentet som inte är tävlingsklart just nu är platsliggningen. Men om jag bara tar mig tid under helgen till att verkligen nöta in kommandon och fortsätta med stretch av tid och avstånd så ska vi nog klara en tävling. Störningar verkar (peppar peppar) inte vara något problem för fröken. Idag låg hon snällt kvar fastän Helena kastade en pipleksak mellan mig och Tuva, som Viktor (Helenas hund) fick hämta. Duktiga tjejen!

Här kommer styrkan jag gjorde efter löpningen:
Armhävningar: 2 x 20 rep
V-situps: 2 x 30 rep
Sneda rygglyft: 30 rep/sida
"Kissande hunden": 20 rep/ben
Tåhävningar: 30 rep/ben

Vågar jag tro att jag har blivit lite starkare bara på 1 ½ veckas träning? Idag kändes både V-situpsen och tåhävningarna lättare än vanligt... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar