måndag, maj 05, 2008

Slideboard "viking"

Igår var sista dagen på min vilovecka efter förkylningen och det var absolut sista dagen jag klarade av att vila! Fast, jag ska väl erkänna att jag fuskade lite...
Jag promenerade i rask takt till och från Lurbo tillsammans med Annica och Tuva. Det var underbart skönt (bortsett från myggsvärmen som vi behövde passera) och vissa stunder nästan lite för varmt.
På kvällen blev det först en lugn jogging tur ca 1-2 km och sedan lite styrkeövningar här hemma. Min bror, som spelar bandy, har fått låna en Slideboard "viking" för att träna benmusklerna, och när vi nu har den hemma var jag ju bara tvungen att prova den. Och gud vilken rolig grej! Jag körde träning för utsida lår i 3 x 2 min med vila 1 min emellan. Det kändes i benen men var inte dödligt jobbigt, bara sådär att man vill köra igen igen och igen. Så ikväll vet jag vad jag ska göra ;-) Jag körde även lite "klassisk" styrka i form av 40 situps, 50 rygglyft, 30 tåhävningar på varje ben och 20 armhävningar. Dessa armhävningar är det jobbigaste jag vet, var tar alla mina armmuskler vägen?
Några kortare promenader i underbart solsken har jag och Tuva gått också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar