söndag, juni 01, 2008

Het tävling

Hoppsan, jag är visst inte så flitig med uppdateringarna här. En liten sammanfattning av veckan kommer här:
I onsdags hade jag vilodag från fysisk träning. Däremot hade jag bara en lektion i skolan (Linnéstig i stadsskogen, och därefter paj-lunch hos min lärare. Hög mysfaktor!) så det blev en del lydnadsträning med Tuva istället).


I torsdags skrev jag min sista uppsats i svenska det här läsåret. Efter skolan provade jag att springa igen. Till en början gick det strålande (det kändes dock ganska ovant) men efter ca 5 km gjorde knät ont igen. Skit också! Det blev knappt 6,5 km på 36 min och då fick jag ta två korta "pauser" i form av promenad i nedförsbackar på slutet. Känns inte alls bra inför Blodomloppet på tisdag. Det är 10 km, varav ca 5 km på asfalt och 5 km på hårt grus. Som tur är så får jag låna min brors knäskydd, så jag hoppas det hjälper. Ska kanske tillägga att det inte alls är lika illa som förra gången, men det är så jobbigt att det inte känns helt bra!


I fredags hopptränade jag på en stoor häst. Vi hoppade bana på ca 90 cm/1 m. Jag ville inte hoppa högre och riskera mitt knä i landningarna. Cyklade till och från stallet utan känningar i knät och körde styrka för magen,armarna och vaderna här hemma.


Igår blev det ingen fysisk träning heller (hade hoppats hinna hem i tid till ett spinningpass, men det gjorde jag inte). Igår var det ungdoms DM i lydnad på Nacka Hundungdom. Det var galet varmt ute, men min pärla till hund kämpade på jättebra ändå. 181 poäng fick vi ihop (av 200 möjliga) och det räckte till en vinst! :-D Så nu är vi direktkvalade till U-SM i Göteborg i augusti och får anmälningsavgift, resa, mat och boende betalt av distriktet. Pappa tackar och tar emot ;) Dessutom fick vi för vinsten igår jättefina priser i form av pokal, rosett, 15 kg hundmat, hundgodis, grisöra, skärmkeps (okej, den var kanske inte så fin...), en bok, presentkort à 150 kr på en hundaffär och ett års veterinärförsäkring hos Folksam. Pappa tackar och tar emot igen (det är alltså han som betalar åt mig, om ni inte förstod).


Idag vaknade jag tidigt, strax innan kl 7. Steg upp och pluggade kemi. Det går faktiskt bäst innan resten av familjen har vaknat. Åt frukost och satt sen lite framför datorn innan jag fixade till mig och cyklade till F&S. Köpte kort idag så nu kan jag träna så mycket jag vill :) Idag provade jag Elisabeths skivstångspass. Kan sammanfatta det med att första gången är det svårt att veta vilka vikter man ska ha. Nästa gång ska jag ta mer på allt utan armar (mina armar är pinsamt svaga! Fler skivstångspass är ett måste!). Men kul var det och jag fick mina träningskickar några gånger :-) Resten av dagen ska ägnas åt att städa i huset medan familjen roar sig med, enligt mig, en helt onödig sport; golf. Jag måste hinna plugga en del kemi också! Sista provet på tisdag. Underbart!


En bild på distriksmästarinnan i lydnadsklass I 2008:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar