onsdag, oktober 20, 2010

Har inga särskilt spännande uppdateringar att bjuda på från dagen. Imorgon är sista, och muntliga, delen av HEL-tentan, så ni kan ju gissa om jag har pluggat eller pluggat? Nejdå inte så farligt. Ämnet är ju inte direkt svårt, men alla är vi nog lite osäkra på hur det ska gå imorrn. Man vet ju inte riktigt hur det kommer att bedömas, det är ju inte som en vanlig tenta där man svarar rätt eller fel (och vet om man har pluggat tillräckligt...!). Jag har i alla fall träffat basgruppen för lite snack så att alla var på rätt spår, läst en massa i min bok för att få tiden att gå, skickat en sammanfattning till tentorerna och tränat en timmes bodypump.

Så för att liva upp inlägget lite tänkte jag visa lite av vad jag har sysslat med inom träning det här året.

Jag började träningsåret med längdskidläger i Orsa Grönklitt med Janne. Vi bodde i den mysigaste stugan, men klev upp innan kl 07.00 varje dag och åkte längre rundor än jag någonsin gjort (50 km på träning...!!!)


Sedan blev det Nike Konvention. Louisa och jag åkte till Stockholm och tränade galet mycket. 10 timmar på en helg med bl.a. BodyCombat, BodyPump, Spinning och någon klass med knasiga bollövningar...

Den 28 februari började jag min väg mot En Svensk Klassiker genom att köra Öppet Spår (här berättar jag mer om det). Hade riktigt riktigt roligt och kom i mål på tiden 7 tim 35 min och 51:e snabbaste tjej.

När skidsäsong var över hamnade löpningen i fokus. Första tävlingen blev Premiärmilen i Stockholm den 28 mars. Jag satte nytt personbästa på milen på 45:33!

I april var Louisa och jag ute och for igen, även denna gång till Stockholm. Den heldag på Blogger Boot Camp blev det.

Så var cykelsäsongen igång och jag hade skaffat racer. Första tävlingen blev Tierpsrundan på 80 km. Kom i mål efter 2 tim 32 min.

Veckan efter Tierpsrundan körde jag St Jude Medical Ronden i Bälinge. 140 km på 4 tim 29 min, men tyvärr har jag inga bilder alls därifrån (skyller på att hela tävlingen blev kanske kaos...)

Siljan Runt, 160 km på 5 tim 6 min, var nästa tävling. Sent på studentdagen åkte Janne och jag upp Dalarna, sov några få timmar i ett iskallt tält och körde sedan en grym tävling! Min roligaste och knäppaste/galnaste cykeltävling! Efter 2 mil hittade jag några gamla cykelgubbar som jag hängde på resten av loppet, och jag retades lite med dem och drog ifrån dem i uppförsbackarna. I målgången var jag så trött att jag ramlade ihop när jag fortfarande hade fötterna fastsatta i cykeln... (ingen fara, blev bara lite skrapsår på benen). Bilden är från Nusnäs dalahästtillverkning där vi stannade efteråt.
Cykelavslutningen, och andra delen i Klassikern, var Vätternrundan 300 km landsvägscykel. Jag hade riktigt kul även här och kom i mål efter 10 tim 3 min (cyklade för CK Uni, för den som undrar över kläderna).

Dagarna efter Korsikaresan väntade Vansbrosimningen. Den minst roliga delen av Klassikern tycker jag. Men det var stämnning och kul ändå! Simmade i mål på tiden 1:10:19 (tre tiondelar snabbare än pojkvännen, det var viktiga tiondelar...! :) )

Avslutade En Svensk Klassiker med Lidingöloppet. Sjuk och ur i form (i nolle-form...), men ändå på 3 tim 8 min. Fick då en totaltid på Klassikern på 21 tim 55 min och är den 7e snabbast tjejen enl. resultatjakt. Berättar mer om loppet här.

Jag publicerar detta inlägg redan idag då jag inte tror att det kommer att bli fler tävlingar eller träningsäventyr det här året. Idag fick jag nämligen schemat för resten av terminen, och det innehöll väl inte särskilt mycket fritid för studenterna... ;) Men jag är taggad att få sätta tänderna i kroppens alla funktioner, eh jag ska bara klara en tenta imorrn först....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar