tisdag, oktober 05, 2010

På jakt i kulverten...

Kom precis hem efter ett litet äventyr i kulvertarna på US (sjukhuset).

Som ni kanske vet så har studenter overaller (TekFaks studenter) eller hängselbyxor (HUs studenter) med en massa märken från olika kravaller (fest med KRAV på overALL) på. LÄK-studenter är som vanligt lite udda och har då istället frackar, som är omsydda läkarrockar.

Enligt tradition ska varje student irra omkring nere i kulverten och sno sin egen rock, och ett OP-ställ att ha under. Så nu på förmiddagen sprang Tor, Fredrik och jag runt i kulverten, eller vi behövde inte springa omkring så mycket för Tor hade koll på läget och ledde oss rätt på en gång. Men en lyckad tur blev det, för jag fick tag i både rock och två OP-ställ (måste ju ha ett att byta med när det första blivit allt för smutsigt...).
Fredrik letar rock, och jag blev glad när jag hittade min "skatt".

Nu måste jag käka lunch, för snart ska jag iväg till Kungsgatans VC och mitt första patientmöte som läkarstudent. Spännande!

1 kommentar:

  1. hehe.. starkt jobbat! :P
    nu har du bara x antal timmars sömnad på den också för att få den till en frack.. jag är INTE avundsjuk!!!
    kram

    SvaraRadera