torsdag, oktober 28, 2010

Tjuvtitt

Snart borde jag vara expert på DNA, replikation och cellcykeln. Jag säger dock inte att jag är det, men imorgon har vi basgruppsträff och vårt fall handlade om just det. Så sedan i tisdags har jag ägnat ungefär varje vaken stund som jag inte har varit på HU till att läsa om detta. Lite jobbigt är det att inte veta hur mycket eller vad man ska läsa. Men det är ju det som är meningen med PBL, så förhoppningsvis lär jag mig med tiden. Även om det är väldigt mycket att plugga (kanske blir lite mindre sen, om jag upptäcker att jag går för djupt i ämnena nu. Får hoppas på det.) så är det som tur är intressanta saker som jag faktiskt vill lära mig och som jag tycker är kul att läsa om! Det är lite jobbigt bara att det svider i mina ögon och jag ser allt lite suddigt för att jag har läst lite för mycket (sitter ju framför och antecknar samtidigt. Extrajobbigt för mina stackars ögon.) i kombination med att jag har sovit lite för lite... Men hey, man är bara student en gång i livet!

Ikväll blir det kanske inte heller den bästa skönhetssömnen. Det är nämligen först frackinvigningen på Örat och sedan kravallen Pallen på Kårallen. Spännande! Men jag kommer nog halvt frysa ihjäl om jag ska cykla runt i Linköpingsnatten i ett tunt OP-ställ. Undrar om man kan ha långkalsonger under, det finns ju gott om plats så att säga...!
Här kommer en lite tjuvtitt på min underbara frack. Gillar den som tusan! Fast det som ser sådär halvdaskigt grålila ut på bilderna är faktiskt klart lila i verkligheten! Och nej, tro för guds skull inte att jag har sytt den själv! Inte ens mamma ville åta sig den uppgiften, så jag har lämnat in den på samma ställe som nästan alla andra T1or :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar