söndag, oktober 03, 2010

"Den som sa att man inte kan köpa sig lycka visste inte var man skulle handla". Citat av Coco Chanel.

Gårdagen slutade inte bara för att vi kom tillbaka till Linkan. Även om vi båda var ganska trötta och slitna efter några timmar i en väldigt trång hall (hundutställningar var inget jämfört med gårdagen!) så tog vi cykelvägen via stan hem.

Det första vi möttes av var snö. I oktober liksom... Det var Rollingsnow som hade byggt upp två små rails vid ett av torgen som ett gäng tonårskillar hoppade på. Inte min typ av intresse, men det är kul att det händer något i stan!

På shoppingfronten han vi inte så mycket då affärerna stänger redan kl 16 i Linköping på lördagarna. Ingen Uppsala-lyx till kl 17...! För min del blev det i alla fall en ny jacka modell lite längre, lite varmare. Ingen riktig vinterjacka att ha när det är -10 grader, men den kommer nog värma gott på väg till skolan ett bra tag framöver. Jag utökade även skoförrådet med ett par mörkbruna ganska klassiska skor med klack. Tror de kommer funka bra i skolan då de är riktigt sköna att gå i! På Stora Torget hittade vi ett litet stånd där en kvinna sålde handgjorda sadelskydd. Med tanke på hur nött och slitet mitt gamla var, så kändes det som en bra investering att köpa ett nytt...

På kvällen gick vi på spontan-bio och såg nya filmen Dumma Mej. Disney och 3D har ju blivit lite av vår grej :) Filmen var en ganska typisk Disneyfilm med en "bad guy" som blir snäll, men det var skönt att se en sådan lätt film man bara kunde skratta med till. Dessutom var den bara 90 min, så vi han med en promenad runt stan också innan vi gick hem (var ju tvungen att verkligen testa om mina nya skor faktiskt var så sköna som jag trodde, och det var de!).

Idag ska vi nog återgå till "vardagen". Här behövs städas, pluggas och göras matlådeförråd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar