fredag, oktober 29, 2010

Phu, då har jag överlevt första veckan av LERN. Och fastän jag är ganska trött så känns det väldigt bra. Tycker basgruppen gick bra idag, och jag tog mig igenom alla föreläsningar utan att somna. Fast jag får väl erkänna att jag medvetet skippade den första. Att få sova så mycket som möjligt kändes viktigare än att gå på föreläsningen "Basala hygienrutiner". När vi sen kom till föreläsningen efter och hittade häften som i stort sett sammanfattade den första föreläsningen kändes det som att jag hade gjort rätt beslut när jag ställde väckarklockan!

Frackinvigningen igår var väldigt kul! Alla hade fina frackar, och jag är grymt imponerad över de som hade knåpat ihop sina själva! Gissar att knappt hälften hade sytt sina egna och hälften lämnat in den på samma ställe som jag. Vi höll i alla fall till på Örat där det blev lite skaka rumpa och en del tävlingar (bl.a. en i just att skaka rumpa!) och mycket mingel för att kolla allas frackar. Sen fick man gå iväg gruppvis för att få sin frack invigd enligt "uråldriga traditioner". MedSex lärde oss hur man dansar på kravall, hur man raggar, hur man blir av med ragget dagen efter och hur man går till en kravall. Dessutom fick vi leka mer rumplekar (rumpcharader) med gamla MedSex. Jag tyckte det var urkul! Fast min raggningsreplik gick inte hem...
Såhär såg vi ut:
Jag, Camilla och Emma
Var ju tvungen att sätta Jonathan på plats...
Nya partystassen; MJUKISKLÄDER! Hur skönt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar