lördag, oktober 23, 2010

Pub och sushikväll

Har visst blivit lite bloggtorka senaste dagarna, det var inte mening men jag har varit ganska trött sen tentan.

I torsdags hade jag alltså andra och sista delen av HEL-tentan. Det var seminarieform där vi presenterade den fakta och de teorier som vi hade bearbetat vårt fall om donation med. Vi var två grupper som diskuterade "mot" varandra och vi råkade ut för en riktigt hemsk tentator. Det är nog första gången som jag klagar såhär på en lärare/tentator men den här tanten var faktiskt inte schysst! Min grupp klarade sig ganska bra (berodde det på att det gick bra för oss, att vi hade lyckats med bra analysering och fördjupning? Hoppas!) men den andra gruppen blev verkligen sågade vid fotknölarna. Jag tycker riktigt synd om dem!

Efter tentan gick Hanna (arbetsterapeut från Norrköping) och jag på stan. MQ har öppnat en ny riktigt stor butik i Linköping, härligt! Efter lite strosande på stan och ett stopp hemma hos mig för energipåfyllning gick vi sedan tillbaka till HU (universitetet) och Pub Örat. En pub av studenter för studenter. Nästan alla T1or var där och firade att HEL var slut. Hängde väl där ett par timmar och lärde känna lite nytt, icke LÄK, folk.

Igår var jag ledig eftersom kursen tog slut. Blev väldigt konstigt med en ledig vardag så jag gick runt och trodde att det var lördag hela dagen! Vi (Janne och jag) åkte i alla fall till skolan och fixade så att jag lättare kommer åt skolan nätverk när jag är där och jag passade på att lämna tillbaka alla böcker jag hade hemma till HEL-kursen. Det var inte lite böcker det kan jag lova!

På eftermiddagen blev det en tur på stan. Jag köpte mig en ny skjorta, en stor stickad tröja (passar att ha till grövre strumpbyxor hoppas jag) och ett par väldigt slimmade jeans. "Second skin" stod det, men som tur var så var det även "super stretch", så jag kan sitta i dem! ;)

På kvällen var det sushi- och pizzakväll med HEL-basgruppen hos Emelie. Jag och Emma provade Linköpings sushiutbud och jag får väl säga att det är sådär. Alla ställen i Uppsala slår väl lite bättre, och även det ställe på stan som jag och Janne åt på när vi kom ner i höstas, men det här var godkänt. Maten var god, men det som drog ner det hela var att få det serverat i en kebabtallrikkartong... Ett stor plus är dock att ordet kö inte verkar existera här! :) En mysig tjejkväll blev det sen hos Emelie med mycket snack och Alias. Jag måste få skryta lite för Emelie gav mig beskrivningen "en fisk, jag tror den har många ben" tog jag Brax på en halv millisekund. Det med automatik, utan att jag tänkte. Haha, tjejerna (och killarna som var på tillfälligt besök) blev mäkta imponerade över mina fiskkunskaper. Och det blev nästan jag också ;)

Nästan hela basgruppen. Självklart äter Emma och jag sushi med pinnar!
Lisa och Emma går in hårt för att vinna Alias.

1 kommentar: