måndag, oktober 25, 2010

LERN

Nu har då den "riktiga" LÄK-kursen dragit igång, alltså nu läser alla professioner på HU var för sig. För oss som i framtiden förhoppningsvis ska gå med ett stetoskop runt nacken heter blocket som vi läser LERN, vilket är förkortningen för Endokrin-reproduktion-livcykel-neoplasi (pappa jag vet att bokstäverna i förkortningen inte kommer i rätt ordning, men det stod såhär i mina papper!).

Som så många andra kurser man börjar bestod första dagen av mest information. Om allt och alla ungefär. Jag är glad om jag minns hälften imorgon... Jag har i alla fall fått mitt schema så jag vet på ett ungefär vad som händer. Imorgon börjar jag t.ex. redan kl 8.Usch, så tidigt har jag aldrig behövt vara på universitet. Ja, bortsett från när vi skulle förbereda vårt etikseminarie...

Information istället för föreläsningar betyder fritid för mig. Lite småjobbigt faktiskt. Jag är ju själv i lägenheten igen (är det under större delen av arbetsveckorna nu fram till jul) och var inställd på att få börja plugga. Men men. En kursare tipsade om tetris på internet, så det har jag roat mig med större delen av kvällen. Och gjort mina första egna pannkakor här nere. De blev dock inte lika goda som pappas, men jag skyller på att jag inte har ett riktigt pannkakslagg... ;)

Insåg precis att jag har sparat all disk. Smart... Så, måste väl diska nu och sen hoppa i säng om jag ska orka upp imorgon.
Ciao Bella :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar