söndag, oktober 10, 2010

Finsittningen

Gårdagens finsittning var riktigt kul! Det började med att Emma, Camilla och jag träffades innan hemma hos Camilla. Väldigt praktiskt då hon bor på Garnisonen, vilket var stället där sittningen hölls (ja inte hemma hos Camilla, men några hundra meter därifrån). Vi kollade på Djävulen bär Prada samtidigt som vi fixade iordning oss, med allt vad det innebär i form av att locka håret, sminka sig och sätta på sig kläder.

Själva sittningen började sedan med fördrink och mingel. Lite segt tyckte jag, men alltid kul att prata med folk. Man träffas ju så ofta nu på universitetet... Efter ungefär en timmes mingel fick vi sätta oss till bords. Med min vanliga tur hamnade jag längst in i ett hörn. "Rätt" hörn som tur var, där alla gyckel hölls. Så hamnade jag med Unni från MedSex, Rana och Alexander runt omkring mig och det var kul då jag inte pratar så ofta med dem annars.

Kvällen flöt på bra. Jag hade kul under sittningen och vi bjöds på många bra gyckel av superfaddrarna, fadderiet, två nollegrupper och självklart MedSex! Härligt håll igång!

Middagen bestod av en laxrulle med philadelphiaost till förrät, helstekt fläskfilé med potatis- och purjolöksbaguette till huvudrätt och crème brulé med äppelchutney till efterrätt. Måste få vara lite kräsen och säga att maten var inget jag blev imponerad över. Allt runt omkring med trevliga bordsgrannar och roliga gyckel vägde dock upp så jag hade en riktigt bra sittning ändå.
Efterrätten, glömde ta på de övriga rätterna.
Efter middagen var det kaffe och avec på övervåningen medan matsalen gjordes om till dansgolv. DJn som spelade var väl ingen hit tycker jag. Vanligtvis har jag ingen åsikt om DJs, men den här killen lyckades med så dåliga övergångar mellan låtarna att t.o.m. jag reagerade...! Blev alltså inte så många låtar på dansgolvet, men självklart var jag med och körde LÄK-dansen! Lika roligt varje gång! Egentligen en väldigt fjantig låt, men när alla kör den och man vet att det är LÄK-dansen blir det av någon anledning väldigt kul ;) Fastän det alltid är så trångt att jag blir stämplad på tårna, oftast jag någon riktig biff....
Fadderiet & MedSex
Stannade till tvåtiden någon gång och cyklade sedan hem. Riktigt stolt att jag hade kommit ihåg överdragskläder för cyklingen (såg allt några avundsjuka blickar... ;) ), men det var ändå ganska kallt. Hösten har kommit nu!

Och såhär såg jag ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar