måndag, oktober 18, 2010

En halv tenta

Idag har jag gjort första delen av tentan på HEL-kursen (även känd som flumkursen...). Vi började med den individuella skriftliga delen. När vi gjorde samma uppgift förra veckan hade jag gott om tid och han klart innan tiden var ute så idag tog jag det lite lugnare. Lite väl lugnt visade det sig. Jag han inte skriva rent alla mina papper, men vår snälla basgruppshandledare lät oss segisar (inte bara jag som tur var) sitta över lite för att skriva rent. Det var inte det bästa scenariot jag har gjort och hade jag haft mer tid vet jag mycket mer jag hade kunnat skriva och relatera till varandra o.s.v. men nu är det klart och inlämnat så nu tänker jag inte lägga mer tid på det. Blir jag inte godkänd får jag väl göra omtenta, det är inte värre än så!

Efter den individuella delen var det dags att ta sig an scenariot med basgruppen. Vi höll väl på ungefär lika länge och kom till slut fram till några frågeställningar som jag tycker verkar intressanta. Imorgon och på onsdag kommer jag att lägga ner lite tid på att lära mig om donationer och problem kring dem! På torsdag är andra delen av tentan och ska vi hålla seminarium och kunna argumentera för det vi presenterar. Lite annorlunda tenta alltså. Men så kallades också kursen för flumkursen....

Efter basgruppsarbetet idag gick jag och Emma förbi glasentrén. Där såldes biljetter till frackinvigningen och den efterföljande kravallen Pallen. Självklart köpte jag biljett till både och! Så skulle jag köpa till Janne också (ja, inte frackinvigningen då...) men klant-jag råkade säga att han inte gick på HU så då blev det stopp. Får gå dit på onsdag och höra om de har några biljetter kvar, annars är det biljettsläppet på Valla på torsdag som gäller. Suck och stön att åka ända dit ut... (eh, insåg precis hur lat jag har blivit av att bo så nära både stan och skolan. Att åka ut till Valla går snabbare än det gick för mig att cykla till skolan i Uppsala, och det gjorde jag ändå varje dag utan att tänka på det...)

Nu ska jag fixa lite här hemma innan jag tar tag i donationerna. Kände mig minst sagt utpumpad efter förmiddagen, så kan nog vara bra att bara koppla bort skolan lite innan jag kastar mig över den. Och just ju, fick reda på att min vårdcentralplacering för den här och kommande termin (och även ännu fler terminer?) blev Ljungsbro. 2 mil härifrån har jag hört. Lite jobbigt att det är utanför Linköping, men jag ser det positivt; det var ju inte så långt bort som Jönköping i alla fall :)
Biljett till viktig frackinvigning och min första kravall! :)

1 kommentar:

  1. hejja oss!! vi ska grejja detta på torsdag. (släppte allt plugg för idag och nu känner jag mig positiv inför imorn) HUB HUB HUB :D kraam!

    SvaraRadera