fredag, oktober 01, 2010

När huvudet är dumt...

När huvudet är dumt får kroppen lida. Right?! Efter Lidingöloppet stannade jag lite för länge där man hämtar sina överdragskläder och pratade med folk. Det får jag lida för nu. Han bli ordentligt kall och med tanke på att jag inte ens var frisk innan jag sprang så är det inte så konstigt att jag har dragit på mig Sveriges största förkylning nu... Tyckte det kändes bättre för någon dag sedan, men går fortfarande omkring med en känsla av att huvudet är stoppat med bomull och snyter mig sjuttioelva gånger i timmen. Suck suck suck! Men ingen idé att klaga antar jag, bara fortsätta knarka bisolvon och nässpray...

Igår var jag i Tannefors (stadsdel som ligger på andra sidan stan och Stångån). Laura hade inflyttningsfest i hennes tvåa. Fin lägenhet med riktigt högt i tak (lätt 4 meter)! Vi blev ganska många (kändes nog som fler än vi faktiskt var, med tanke på att det bara var en tvåa...) och det var riktigt trevligt. Eftersom jag inte har haft något schemalagt idag behövde jag inte tänka på att hålla koll på tiden vilket var skönt. Tyckte lite synd om de som hade sin kommunikationsövning kl 8 imorse... Mycket snack blev det och lite Pimm´s innan jag och Magdalena cyklade hem i kylan.

Idag hade jag tänkt fota lite då jag ändå skulle ut och promenera (det är så mycket motion jag vågar mig på än så länge. Har en kompis som tydligen fått hjärtmuskelinflammation, så nu ska jag verkligen se till att vara helt frisk innan jag drar igång igen), men så var det förstås grått och dimmigt just idag. Typiskt. Men det är väl tanken som räknas, så ni är nöjda ändå va?! :) Äh, det kommer bilder en annan dag. Ska försöka komma ihåg kameran innnan alla löven har hunnit falla till marken.
Icke schemalagd tid innebär tyvärr inte att jag har kunnat ligga på soffan och kollat på TV. Har ägnat mig åt research på Socialstyrelsens argument emot dödshjälp och läst cellbiologi på mikronivå, men ack så detaljerat. HEL-kursen (hälsa etik lärande) börjar jag tröttna på nu, vi har gått igenom det man "ska kunna" efter kursen och vi har alla fattat hur man jobbar PBL. Så det känns mest som att vi sitter av tiden för kursen. Drygt, man blir ju inte så studiemotiverad direkt. Då är det skillnad på Cellstrimman. Kvällskursen som LÄK går. Här får man verkligen aktivera skallen och grotta ner sig i allt möjligt! Ju mer jag läser, ju mer vill jag läsa. Kul, men jobbigt när jag inser att jag har minst tre böcker till som jag ska läsa i inför näsa fall. Men det här är i alla fall kul!

Ojoj, här kan jag inte sitta kvar längre. Om någon timme blir vi två i lägenheten igen (har haft den för mig själv denna veckan) och innan dess bör kylskåpet fyllas på...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar