lördag, oktober 02, 2010

Östkattens utställning

Idag har jag vidgat mina vyer i Östergötland och förgyllt Norrköping med min närvaro ;) Jag och Janne tog tåget i förmiddags för att titta på Östkattens kattutställning. Efter lite om och men med bussar som inte tog sina vanliga turer kom vi ändå fram till racketstadion.

Från Resecentrum i Linkan

Jag tycker det var lite samma känsla som på hundutställningar, fast skillnaden var att katternas ägare inte gjorde mer än bar fram katten till domarsekreteraren. Jag är ju van att få visa min hund själv och se till att hunden visar sig från sin bästa sida. Här var det mer som att katten var ett objekt istället för ett djur, som man kunde kasta runt med lite som man ville...
Kul att kolla i alla fall och se olika raser i verkligheten och prata med uppfödare. Jag har ju varit väldigt inne på att om det blir en katt så vill jag ha en Ragdoll, och det håller jag nog fast vid fortfarande. Men så var det ju det där med att om man har innekatt ska den helst ha en kompis. Janne tittade omkring lite också och även han gillar ragdollen, men han har fastnat för Main Coon också tror jag. Så just nu känns det som att om det blir katt så blir det i första hand en Ragdoll (det är ju jag som bestämmer här nere! ;) ), och om den ska få en kompis blir det nog en Main Coon.

Först en Ragdoll och sedan en Helig Birma.
Efter alla katter behövde vi pusta ut lite och satte oss på ett mysigt fik innan vi tog tåget tillbaka till Linköping. Borta bra, men hemma är ändå bäst! :)

Tyvärr var utställningen inomhus så det gick inte att få några vettiga bilder, men här är i alla fall en Ragdoll och en Main Coon.
Och nej, ni behöver inte oroa er för att det här är någon knäpp grej jag kommit på nu när jag flyttat hemifrån. Vi har båda funderat på katt ett tag, eftersom det inte fungerar med en hund i den situationen vi är i nu och antagligen kommer vara ett tag till, och det flyttar inte in någon kattunge inom de närmaste månaderna. Men till sommaren eller så vet man aldrig... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar