lördag, oktober 09, 2010

Gårdagen känns konstigt avlägsen, vad var det för massa saker jag skulle hinna. Minns iallafall att jag han allt :)
På förmiddagen hade vi etikseminarium på HEL-kursen och det var min grupp som ansvarade för det. Allt gick kalas och vi fyllde precis ut våra 3 ½ timme. Fick massor med beröm så det var kul. Vi var dessutom inte på universitetet utan på ett hotell så i pausen hade vi värsta lyxen med gratis fika, mackor, nötter och kaffe. Vilken lyx det är när man kommer bort från skolan...! ;)
Efter lunch träffade jag, nästan hela, min basgrupp för resten av den här terminen och hela nästa samt våra mentorer. Lite fika/English afternoon tea hemme hos en av mentorerna blev det. Väldigt trevligt och mysigt! Varför verkar alla äldrekursare bo i supermysiga (och centrala!) kollektiv?!
Resten av kvällen ägnades åt studier och TV-soffan. Inte så mycket att skriva om. Antar att ni är måttligt intresserade av hjärtats förändring vid träning och proteinsyntesen...
Idag har jag först träffat min basgrupp i Cellstrimman (ja, jag vet att det är sjuttioelva olika basgrupper att hålla reda på. Och de förvirrar även mig!) för att fixa inför vår examination på onsdag. Läget är lugnt nu tror jag. Efter det gick jag och Magdalena ner på stan och såklart fastnade jag på The Body Shop. Sedan jag flyttade hit har jag känt mig som stammis där...! Nu blev det i alla fall både en del smink, en bodyscrub och en shower gel. Fixade ögonmaken till ikväll hos dem så nu slipper jag pilla med det själv i alla fall. För just ja, ikväll har LÄK sin finsittning!!! Cocktailklänning, smink och grejer. Det här kan bli kul! Ska till Camilla om någon timme och fixa det sista/förfesta och sedan blir det sittning och eftersläpp på Garnisonen. Kul!!

Syns kanske inte så tydligt, men har fått ögonen sminkade på Body Shop iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar