lördag, juni 28, 2008

Trött men väldigt glad

Igår blev det väldigt stressigt. Jag slutade jobbet kl 4 och kl 5 började det enda intressanta passet på F&S för dagen; Christinas intensivpass. Däremellan skulle jag cykla hem, käka mellis, packa träningsgrejerna (jag var för trött för att göra det på morgonen), cykla till F&S och byta om. Att det skulle bli lite tight om tid visste jag, men det skulle inte vara något problem. Naturligtvis så är det broöppning precis när jag ska över bron, så jag fick stå där och vänta i en halv evighet kändes det som. Men, med lite vilja och starka benmuskler cyklade jag så att jag han i tid till träningen.

Träningen blev tyvärr lite lidande av allt stressande. Jag kände mig inte alls motiverad till att hoppa runt och svettas, så jag tog inte i så som jag gjorde förra gången. Fast svettades gjorde jag visst, för under magstyrkan rann det in i mina öron. Usch. Pulsen var 181/143, så sådär väldigt jobbigt var det ju inte.

Idag började jag dagen med Tinas kombipass; skivstång och spinning i 90 min. Skivstången kändes inte alls lika jobbig som förra passet med Tina. Jag vill gärna tro att det är för att jag har blivit starkare. Nästa gång vågar jag nog ladda på ännu mer vikter!
Spinningen gick bättre än förra gången, men oj vad jag kände att jag hade tränat hamstring och rumpan mycket på senaste... ;-) Jag totalt sett är jag ändå nöjd med passet. Pulsen var 179/137, men klantig som jag är glömde jag att stänga av pulsklockan efter passet så den gick på i ungefär en kvart vilket sänkte avg en del...
Efter dusch och ombyte cyklade jag hem, böt om till torra kläder (mina andra hade blivit fuktiga av att ligga blöta i F&S-skåpet) och tog bussen ner på stan för att möta lite tjejer och ta en fika. För en gångs skull tog jag bussen, och det var tur när jag skulle hem för då regnade det "cats and dogs". Trevligt fika på storken blev det. Jag åt lunch i form av lax- och spenatpaj och tog en hallon- och kokospaj med glass efteråt. Massor med mysigt snack förstås :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar