onsdag, juni 25, 2008

Hårt arbetande

I måndags började jag på mitt sommarjobb. Journalskanning i 5 veckor. Jag jobbade där förra sommaren också, och trivdes där då så jag är väldigt glad att jag får möjlighet att jobba där i år också. Den här veckan är det lite klent med sommarjobbare, men de fast anställda är också himla trevliga så det går ingen nöd på mig. Mitt enda problem är väl att jag inte hinner med allt som jag skulle vilja hinna med! Jag börjar kl 7 och måste då gå upp strax efter kl 6, därför blir kvällarna korta och fritiden så också. Jag försöker ändå hinna med att träna, både mig själv och Tuva. Min träning blir inte lika intensiv, för jag har själv insett att om kroppen ska palla träna i längden måste jag lägga in lite vilodagar, och sedan öka träningen allt eftersom.

I måndags var jag på 90 min skivstång/spinning på Ultuna. Jag trodde det var ett vanligt skivstångspass med ca 30 min spinning, men nu blev de både delarna ungefär lika stora. Tyvärr. Skivstången kändes sådär, visst tog det i musklerna o så men jag gillar Tinas pass mer! Spinningen tog jag igen det dåliga passet sist och körde på som sjutton. Inte en enda gång skulle vi lätta motståndet till under medel för att köra spurt, så idag jag har mycket träningsvärk i gluteus och hamstring!

Igår blev det en väldig snabbis. Jag hade den där konstiga känslan i knät efter måndagens träning och körde då mest överkropp i gymmet (där kan man ju lättare anpassa tiden också). Det blev 3 set med biceps, triceps, axlar, mage och vader. Ca 20 rep på varje. Det tog bra när jag körde, men jag har ingen träningsvärk än (fast träningsvärken från i måndags väntade med att komma till idag, så imorrn kanske det är armarna/magens tur...?). På kvällen grillade vi tillsammans med grannarna. Mycket trevligt, och min sallad gjorde tydligen succé. Wei!

Idag har jag haft vilodag, men har en massa måsten som ska göras innan jag går och lägger mig. Och jag känner på mig att det inte kommer bli någon fotboll för min del. Varken ikväll eller imorrn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar