måndag, juni 09, 2008

Herre på täppan

Idag var första skoldagen efter studenten och vi tvåor trodde såklart att vi skulle få vara Herre på täppan, utan alla treor. Men icke sa nicke, för idag kom alla dåliga treor tillbaka för att tenta upp dåliga betyg. Tji fick vi för det...
Skolavslutningen drar ihop sig och vi gör verkligen nada på lektionerna. Vi fikar, skriver utvärderingar och snackar skit. Vettigt? Verkligen...
På håltimmen var jag och Louisa nere på stan. Jag lämnade tillbaka allt jag köpte i torsdags (nej vadå köpångest?) och köpte istället Body Butter passionsfrukt, snickarbyxor i shortsmodell, en lång skjorta och en grå kofta. Det sista var lite onödigt. Jag trodde att jag hade tappat bort min kofta, men bara för att jag köpte en ny så hittade jag min gamla. Of course! Fast, grå koftor är väl alltid bra att ha?
Efter skolan cyklade jag hem, läste lite trevlig post och promenerade sedan till Tuvas hunddagis och plockade ut henne. Bra att veta: det tar 25 min att gå dit (man kan nog fixa det på 20 min, om man har bråttom). Därefter ringde Annica så vi gick hem till henne, satt och snackade lite där och gick sedan 2 timmar i stadsskogen. Jätteskönt att röra på sig i skuggan.
Stannade en stund hos Annica innan jag gick hem, åt pannkaka och cyklade till stallet.
60 min trimmande på Ulrik på sjöängen. Trevligt, om man bortser från alla mygg som provsmakat mig... Guld värt att rida ute i vilket fall.

Imorgon ska jag göra bort mig på aerobicgolvet för första gången, tillsammans med Amanda. Dagens ser-fram-emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar