torsdag, juni 12, 2008

Intensivpass

Första dagen på sommarlovet och jag är både lite seg och känner mig rastlös. Inte så konstigt kanske, jag är ju van att det alltid finns något jag ska göra och plötsligt står jag här utan en massa måsten. Inte så konstigt att jag börjar tänka "hmm, känner jag verkligen att jag vill göra det här...?". Men, jag antar att jag har rätt till 1 ½ veckas lathet, sen börjar sommarjobbet.

Idag har jag i alla fall fått lite gjort. Jag har rensat upp på mitt rum, dammtorkat och dammsugit. Fortfarande en del kvar. Men vadå, jag ska väl ha något att göra imorrn också? ;-) Boken Lydnadsträning i teori och praktik från Canis kom idag också. Jäklars vad snabb leverans de har, beställde boken igår och här är den nu! 650 sidor om ren och skär tävlingslydnadsträning för hund. Nu har jag att göra under sommaren! Tur att jag valde det som projektarbete i skolan, så slipper jag göra det + något annat jobbigt i 100 timmar...

Kl 7 hade jag mitt första Intensivpass på Friskis&Svettis inplanerat. I dörren in till salen mötte jag en gammal lärare från högstadiet, som är min brors klassföreståndare nu. Trevligt att snacka lite, hon är riktigt skoj!
Det här var mitt första intensivpass, och mitt första F&S-jympapass vad jag minns. Svettigt blev det, och ganska jobbigt. Inte som på spinningen där jag stundvis flåsar som en galen häst, men ändå hyfsat flås. Jag brände 390 kcal, hade maxpuls på 182 och medelpuls på 147, så hyfsat pass. Nästa gång vet jag att jag ska tvinga mig själv att ta ut alla rörelser maximalt. Och som vanligt; jag måste köra mer armstyrka för mina tändstickor till armar!
Kul att ha provat jympa nu också i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar