tisdag, juni 10, 2008

Aerobics

Sista "riktiga" skoldagen i årskurs 2 är slut. Fast riktig var väl kanske att ta i. Jag började dagen med att ta sovmorgon hela förmiddagen. Skönt att sova och jag missade inget viktigt så det spelade ingen roll. Kom till skolan och hade matte. Vi fick marrängsvisch och fick tillbaka våra prov. Glassen var god (jag körde min favvo: vaniljglass och chokladsås) och jag hade fått mvg på provet, så jag var happy. Vi slutade en timme innan lektionen egentligen slutade så det blev lite håltimme innan fysiken. Det var vår ändå riktiga lektion idag. Jag han nästan räkna klart hela kapitlet. Har en c-uppgift kvar, och ev. en annan uppgift, men jag ska göra dem på torsdag (eller snart iallafall), innan jag hinner glömma bort all fysik, så jag slipper ha det över mig under sommaren. Efter den lektionen blev det ännu mer håltimme (historian var inställd) innan franska LK. Såå skönt att den kursen är över och jag aldrig mer behöver ha den läraren. Tacka gud för det! Fick tillbaka sista uppsatsen som jag hade fått mvg på. Wei! Så jag får mvg i slutbetyg i kursen. Är så glad för det, jag hade verkligen inte räknat med det!

Jag smet lite tidigare från franskan och han hem, käka två mackor, byta om och sen cykla nästan ända tillbaka till skolan, F&S Ekeby ligger ju längs min cykelväg till skolan. Jag och Amanda skulle testa Aerobics 1, vilket var mitt första A-pass någonsin.
Summa summarum:
- inte särskilt jobbigt
- lite svårt att hinna lära sig alla kombinationer
- väldigt svårt att komma ihåg alla kombinationer när allt sätts ihop!
- mesig styrka
- kul att träna med Amanda! :-)

Kul att ha testat men det kändes lite för mesigt för min smak. Jag vill raggla ut från träningarna och knappt kunna stå på benen. Då har man tränat ordentligt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar