måndag, juni 16, 2008

Provsprungit

Igår var jag på Elisabeths skivstångspass. Det är inte riktigt lika bra som Tinas, men det är helt okej. Jag hade lite tyngre vikter på de stora muskelgrupperna utan att det blev för mycket. På magövningen med fria vikter hade jag en 2,5 kgvikt men nästa gång blir det nog till att prova en 5 kg. Exciting! Lilla jag får ta de tunga vikterna som muskelknuttarna har. Hehe ;)
Resten av dagen minns jag inte mycket av, konstigt. Det var fint väder, mamma fotade mig och Tuva under träning och lillgrannen Ebba kom och ville leka.

Inatt sov jag inte särskilt bra. Jag vaknade flera gånger runt 5 tiden och kunde inte somna om. Var rastlös som sjutton. Konstigt. Igår bestämde jag mig för att jag idag skulle testspringa mitt knä, och det minns jag att jag tänkte på och längtade efter där i sängen. Löpmotivation om något?!
Lyckades till sist somna om och sov sen som en stock till kl 9. Blev då en liten frukost och någon timmes matsmältning innan jag begav mig ut i spåret. Planen var en bättre uppvärmning än vanligt (läs: befintlig uppvärmning), ett varv längs militärstigen (2,4 km) och sedan lite nedjogg/stretch. På två ställen fick jag den där konstiga känslan i knät. Det gjorde absolut inte ont, men snarare kittlade på nått konstigt sätt. Mysko, men kanske är det bara jag som är nojjig... 13:30 min tog det att springa slingan och med uppvärmning + stretch o så var jag ute nästan 20 min. Maxpuls 173, medelpuls 150. Ganska lätt pass alltså men det var också tanken, jag skulle ju bara ut och känna på knät.

Just nu har himlen öppnat sig och regnet vräker ner. Usch! Jag borde gå ut och träna hunden, men det är inte så lockande kan jag ju säga. Ve och fasa om det blir sånt här väder på U-SM, då får Annica ta med sitt 6-mannatält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar