onsdag, juni 04, 2008

Kampen

Idag var då KatteSkrapan-kampen. Kampernas kamp enligt många. Själv måste jag erkänna att jag faktiskt inte bryr mig. Inte på det sättet som många andra, de som smyger till motståndarnas (Skrapans) skola kl 5 på morgonen för att pynta skolan i rött och gult, inte som de som skriker sig hesa på fem minuter.

Jag bryr min så mycket att jag hejar på våra dutkiga elever som vågar ställa upp och tävla inför fyra tusen åskådare. Där ungefär hälften av dem buar och kastar ägg (ja, tyvärr är det inte alltid en sån fredlig kamp) när man springer förbi dem.

Grenarna som det tävlades i var dragkamp, fotboll, kanot och diverse friidrottsgrenar. Vi förlorade dragkampen, fotbollen, kanoten och en del av friidrottsgrenarna. Men vi kämpade ändå!

Efter kampen blev det en lite mer fredlig och lugn lunch i stadsparken.
Lite bilder från dagen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar