lördag, juni 14, 2008

Trötter

Jag som inte brukar sova särskilt länge tog en liten sovmorgon idag till kvart över nio. Hoppsan. Jag behövde cykla hemifrån kvart i tio för att hinna till träningen så det blev lite stressigt att hinna klä på sig, äta frukost och packa träningsväskan på en halvtimme (jag gillar inte att stressa när jag äter, så en kvart vill jag helst ha till det...). Men, sen när jag tittade ut så regnade det så jag bad snällt mamma att kliva upp ur sängen och skjutsa mig istället. Och snäll som hon är så gjorde hon det :-)
På schemat stod skivstång/spinning. Alltså först ett vanligt skivstångspass och sedan 30 min spinning. Härligt! Ledare var Tina T och hon körde ett grymt skivstångspass! Jag hade lite tyngre vikter än förra gången och pressade rejält. Massor med härliga övningar och peppande instruktör! Spinningpasset däremot var inte lika bra. Det var kanske jag som inte var så motiverad... Men det här snacket om att "ni jobbar så mycket ni själva vill" gillar jag inte riktigt. Nej, jag vill ha någon som gormar och skriker på mig. Knäppis, jag vet ;-) Så jag körde inte på fullt ut, men ganska bra iaf.
Jag stängde inte av klockan mellan passen så medelpulsen blev inte särskilt hög, och dessutom gissar jag att jag inte hade så hög puls under skivstångspasset. Resultatet blev iaf 663 förbrända kcal, maxpuls 183 och medelpuls 142. Helt okej alltså. Och min träningsvärk i biceps håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar