fredag, juni 13, 2008

Hagelskur

Jisses vilken träningsvärk jag har i biceps nu! Så länge jag inte sträcker armarna helt känns det ingenting, men om jag måste ha raka armar... ajaj säger jag bara!

Från början (när jag lite löst planerade hur jag skulle träna den här veckan) så var tanken att gå på ett medelpass på F&S på lunchen. Sedan insåg jag att all träning för armarna skulle vara ren smärta så då tänkte jag gå på core istället. Men eftersom jag hade lite känningar i rumpan efter igår (dock ingenting i knät!!) stod jag över alla F&S-träning idag. Jag ska ju ändå rida ikväll, så det får väl kallas en aktiv vilodag kanske?

Sista fredagsridningen ikväll. Inte bara sista för terminen utan verkligen sista gången för mig. Blandade känslor förstås. Jag har ju liksom alltid ridit och tävlat känns det som. Och så nu helt plötsligt ska jag inte göra det längre. Konstigt. Fast å andra sidan, om jag inte vill tävla längre, varför betala tiotusentals kronor varje termin för det? På fredagskvällar dessutom. Nej, jag ser fram emot en termin med mycket annan träning :-)

Alldeles nyss var jag ute och tränade lydnad med Annica. Det var helt okej väder. Varken varmt eller kallt, varken fint eller "fult". Vi körde lite blandade saker på Uppsala Hundvänner och det gick bara bra. Fram till regnet kom. För när det kom, ja då jäklar kom det verkligen! Hagelskur som hette duga! Och jag hade självklart bara på mig jeans och tjocktröja, och dessutom hade jag släpat med mig systemkameran för att fota. Ja när vi kom hem var jag alldeles plaskvåt (såklart) men tur att jag har satsat lite pengar i min kameraväska, för kameran var snustorr (dock inte väskan, men det är ju en annan femma). Tack för det!

Min outfit för någon dag sedan: snickarbyxor i shortsmodell från Indiska, linne från Hunky-Dory och silverkedja från Efva Attling/Silver&Sånt. Snälla bortse från min träningströtta min, detta var efter ett spinnigpass ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar