tisdag, juni 17, 2008

Dålig spinning

Medel spinning på F&S var det enda som fanns i mitt huvud under dagen. Jag var peppad som tusan!
När jag kom dit såg jag att Louise var vikarie, wiho! Ännu mera taggad! Nu kunde det ju inte gå dåligt...?
Passet gick jättefort! Jag brukar hinna titta på klockan rätt många gånger, men idag cyklade jag på och helt plötsligt var bara passet slut. Konstigt. Och jag var inte särskilt trött. Misstolka mig inte, trots att det var ovanligt "kallt" i spinninglokalen svettades jag ordentligt, men det här med darrande ben fick jag inte uppleva. Surt! Det är dålig träning, enligt mig. Usch och fy på mig.
Trots att jag (tydligen) inte kämpade som tusan hade jag ett väldigt roligt pass. Satt och log för mig själv. Fick dessutom hjälp av Louise att ändra lite inställningar på cykeln och förbättra min sits. Precis som jag trodde satt jag för lågt, nu är inställningarna; lite mer än 4 i sadeln och lite mer än 5 på styret, och så sadeln och styret nästan så nära varandra som möjligt.
Nu är jag så knäppt(?) funtad att om det har gått dåligt så måste jag dit och "göra upp med mig själv", så nästa spinningpass är redan bokat. På tisdag testar jag Spin Puls! Spännande, där kan man ju inte fuska så lätt, det syns ju på skärmarna om man inte har tillräckligt hög puls... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar