onsdag, juni 11, 2008

SOS

SOS - skolavslutning och spinning


Jahapp, jag överlevde alltså tvåan. Det värsta året enligt de flesta så nu kan jag kanske se på framtiden och njuta...? Fast jag måste säga att när jag blickar tillbaka så har det inte varit såå jobbigt. Förutom innan jul, och lite nu på våren och... Eh, det kanske är som ett spinningpass; jobbigt när man är mitt uppe i det men efteråt kan man blicka tillbaka och vara stolt att man klarade det.

Skolavslutningen var trevlig, bättre än vanligt faktiskt. Vi började kl 10.30 i aulan. Och jag hade som vanligt cyklat till skolan. Tyvärr regnade det idag, så jag såg mer eller mindre ut som en dränkt katt... I aulan sjöng extramusiken, rektorn pratade, vi sjöng "Den blomster tid" men framför allt så sjöng världens bästa Matilda "Halleluja" på scen. Och hon gjorde det grymt bra! All cred till dig sweetie! :-D

Efter den ganska formella avslutningen i aulan gick hela klassen och fikade på Waynes. Från början var tanken att äta glass på bryggan. Men p.g.a. vädret var detta en mycket bättre idé!

Lite bilder (det syns som tur är inte särskilt bra ut blöt jag egentligen är)




Matilda och Louisa


Joanna och jag
Tuffa Matilda på scen

Mina klassföreståndare och Joanna på Waynes

Efter fikat åkte jag hem, åt lunch, gick ut med Tuva och åkte sedan buss in till stan igen. Kl 5 skulle klassen träffas och fika på Storken (ett fasligt fikande så här års!) men jag var lite tidig så jag strosade i affärer ett tag. Fastän jag lovat mig själv att inte köpa något så kunde jag inte låta bli en bikini på H&M. Grymt snygg är den. Fast jag borde inte köpt den :P Jag fikade en stund och tog sen bussen ut till Ekeby för lite träning.

Skivstång + spinning-passet var fullbokat, men smart som jag är var jag där prick kl 6 och bokade en av de lediga platserna (de som man bara kan boka 30 min innan). Nöjd och glad gick jag sedan till spinningsalen och satte igång. Trampade på bra för en väldigt hurtig instruktör. Efter ungefär halva passet insåg jag att jag hade tabbat mig. Jag hade tagit fel pass och valt ett som bara var spinning. Det jag egentligen hade bokat mig på började ju med skivstång. Suck. Blev lite sur på mig själv och trampade på ännu mer. 477 förbrända kcal blev det, maxpuls 186 och medelpuls 156. Efter det tog jag igen det missade skivstångspasset genom 30 min i gymmet. Körde 3 set biceps, triceps/skuldror och axlar samt 1 set för magen och 1 set vader. Mina armar skakade riktigt mycket när jag gick därifrån!

Ojoj, nu blev det här ett väldigt långt inlägg. Hoppas ni orkade läsa ända ner hit ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar