onsdag, juli 29, 2009

Trotter

Jisses sa trott jag ar, fastan jag inte gor nagot fysiskt jobbigt och sover mer an hemma. Det tar pa krafterna att hela tiden vara social pa ett frammande sprak.
Idag tog jag och Aurelija sovmorgon medan resten av hotell Amigues akte till tagstationen for att saga hejda till Rami. Vid elvatiden var de tillbaka och da hade jag och Aurelija atit frukost, plockat undan och duschat. Gjort oss redo for dagen sa att saga.
Planen var att spendera hela dagen pa stranden da meteorologerna hade lovat finfint vader. Dessa planer grusades pa en gang, det ar inte alls fint vader idag... Istallet har vi atit lunch pa modernaste restaurangen i La Baule enligt Christian, sagt hejda till Joelle pa stationen och de senaste timmarna har vi spenderat hemma hos Bruno. Och har ar vi fortfarande. Jag ar for trott for att ga ut och vara social sa jag gommer mig tillsammans med tre andra stagaires framfor datorerna...
Imorgon aker manga stagaires hem sa ikvall ska alla vi som ar kvar ata middag pa en restaurang som har stangt for alla andra. Mysigt. Sen ska vi till stranden, som ligger ett stenkast darifran, och kanner jag oss ratt sa tillbringar vi resten av kvallen och natten dar.

Igar var vi foresten bjudna hem till Khadijas familj, tillsammans med en annan familj. Khadija hade lagat maten, sa vi fick smaka pa det Marockanska koket. Riktigt duktig hade hon varit, det var supergott. Mannen i huset hade ett par jakthundar sa vi kom snabbt igang och pratade jakt. Trevligt trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar