måndag, juli 13, 2009

Midi

Efter Mont Saint Michel-resan sov jag anda till midi. Dvs anda till kl 12!!! Jag som aldrig sover langre an till kl 8.30. Nu kanske ni forstar hur trott jag ar har...?
Det blev brunch klockan ett och vid tvatiden kom familjerna som ska ta emot oss pa post stagen och vi hade en boule-turnering. Jag maste saga att jag var ratt bra, hehe. Mitt lag, som bestod av jag, en tjej fran Litauen och en Lions-manniska, vann faktiskt alla vara matcher och tillsammans med ett annat lag stod vi som slutliga vinnare. Wiho! For det fick jag en medalj med en boulespelare pa och en sot nallebjorn :)

Pa kvallen gick vi till en park dar det var en typ av folkfest. Lite som i Dalarna med folk som dansade i folkdrakt, som spelade dragspel och en del folk som var dar och tittade. Ganska fint, men jag tycker nog Sveriges folkdanser ar roligare ;) Lite snopet var det nar allt helt plotsligt slutade prick kl 21. Tur for dem att vi var dar for vi drog igang lite allsang och alldans ;) Sen blev det gratis alkohol for alla stagiaires och da sparade det val nastan ur lite.

Pa kvallen/natten satt jag och Lina och skrev var raport om dagen, for det var varan tur igar. Vi blev inte riktigt klara sa i eftermiddag maste vi anvanda var lediga tid till att skriva klart den. Och jag maste nog fixa med min presentation om Sverige for jag ska gora pa fredag. Dessutom har vi lamnat recepten till Le Repas International och jag ska gora kottbullar till 20 pers, jisses! Men man var tvungen att gora till sa manga; och vi har hela eftermiddagen pa oss sa det ska nog ga bra. Mamma; hur lang tid behover jag pa mig, med alla forberedelser o allt? Tank pa att jag ar langsam!! ;)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att höra att allt verkar bra med livet i La Baule. Vad mycket ni får vara med om! Här har solen återvänt så det är riktigt mysigt. Idag har dock varit en otursdag. En av årorna gick av när vi var ute oh rodde sedan blötte Johan ner sin telefon när han vadade ut till bryggan så den är nog ett minne blott!! Precis som år 2000 har vi inte längre någon udde. Vi åker till Härnösand i övermorgon men vi har datorn med oss. Så till köttbullarna du får räna med tre timmar. Visst var det ströbröd i det franska receptet. Du måste ha något som "binder" smeten. Bryn på dem i stekpannan och efterstek dem i ugnen i 200 grader. Försök få lite sky.

    Vi saknar Dig
    M,P,J och T

    SvaraRadera