söndag, juli 26, 2009

Post Stage

I fredags var sista dagen pa Stagen, som jag redan har skrivit om tror jag.
Det som hande i fredags var att alla packade och vantade pa sina vardfamiljer. En efter en kom de, och till sist var det bara jag och Aurelija kvar. Nar klockan blev sju insag vi att det inte skulle komma nagon familj, sa vi fick aka till Christian och sova dar.

Christian forsokte komma pa losningar under kvallen, men igar kom vi tillsammans fram till att eftersom vi anda var hos Christian och hade packat upp vara grejer o sa sa ska vi stanna dar. Inte helt fel. Vi var igar 6 stagaires hos "hotell Amigues", idag akte dock Carlos hem sa nu ar vi "bara" 5.

Igar akte vi tillbaka till skolan for att stada i rummen som alla hade lamnat i ett forfarligt skick! Det var dock inte sa farligt eftersom vi var ratt manga som hjalpte till. Pa kvallen akte vi till stranden, traffade de andra och var pa nagot slags stranparty som Lions ordnade. For forsta gangen ar nere at jag nagot som jag tyckte var "riktigt franskt"; grillade sardiner och kokta (tror jag) musslor. Jag alskar musslorna!!!!

Det blev ratt sent, sa idag var det tungt att kliva upp vid halv nio... Men, Sasha skulle aka hem idag (fr.o.m. nu ar det minst en person som aker hem varje dag, tyvarr) och eftersom jag bor hos Christian "maste" jag vara pa tagstationen for att saga hejda. Vid 10 akte Sasha och da gick vi till marknaden i La Baule och jag gjorde nagra finfina fynd (an tanker jag inte avsloja vad). Runt kl 12 akte Carlos och Damien hem sa da var vi dar och sa hejda. Direkt efterat akte vi hem till Christian dar vi at en "festlunch" med en massa manniskor. Efter ett antal timmar vid bordet, och i solen foresten. Har ar det namligen stralande sol hela dagarna, sa jag jobbar pa att battra pa brannan (inte for att jag har sarskillt mycket att komma med, men anda). I alla fall, pa eftermiddagen akte vi ner till stranden. Dar var redan en hel del av de andra stagaires. Mer sol mer sol till mig!!! Jag badade dock inte... Det var inte tillrackligt varmt pa stranden, och dessutom rackte det med allt vatten som de andra stankte pa mig... Efter stranden gick vi forst till nagon som heter Allan och darefter akte vi till familjen Dominique. Har har vi atit middag a la grande med frankrikes storsta efterratt...! Vi har sedan middagen tagit massor med roliga foton (ehh, jag o Thiago har tagit de flesta...) och dansat till afrikansk musik. Jag vet inte hur lange till vi stannar har, men det lar nog bli ett tag till.

Imorrn vantar mer shopping, men jag inte riktigt fattat var an. Vi far se. Jag tar med mitt kontokort sa blir det nog bra ;)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Skönt att det ordnat sig med var ni ska bo. Glöm inte att ge Christian dina presenter istället för tänkt familj. Har du fixat studera.nu. Ring så vi kan reda ut det. Vi har tankat på telefonen. Du skulle ha den på men jag kommer bara till Annika!
    Kramar från Per-Jons!!

    SvaraRadera