lördag, juli 18, 2009

Snabbis

Det ar hogt tryck pa datorerna nu sa det blir bara en snabb uppdatering.

Igar hade vi lektioner pa formiddagen som vanligt. Direkt efter lektionerna akte vi till en marknad for att ata lunch. Det var bonderna som serverade egenproducerade grejer. Det var valdigt mysigt, men valdigt varmt! Efter lunchen akte gjorde vi nagra snabbstopp pa "historiska platser" pa vag till Guerande. Annu en gammal stad med gamla hus ;) Vi fick i alla fall lite fritid efter den (numera obligatoriska) guidade turen och jag kopte min forsta sak i Frankrike (bortsett fran pennan jag behovde till fransklektionerna). Nar vi kom tillbaka till La Baule tog vi foton med proffsfotograf pa hela gruppen. Bade pa stranden och framfor borgmastarens hus. Darefter traffade vi borgmastaren for en langre diskussion om vad som hander i La Baule, vad och hur de arbetar med bl.a. miljon och turismen. Kvallen var som vanligt med middag pa skolan och presentationer.

Idag hade vi ocksa vanliga lektioner. Jag vet nu vilken dikt jag ska presentera pa Le fete de cloture pa torsdag. Den ar inte allt for lang som tur ar! Efter lunchen hade vi mote och bestamde mer exakt vad vi ska gora pa festen. Jag ska sjunga tva sanger ocksa (som tur ar inte solo!). Kl 15 var vi pa studiebesok hos bageriet som gor vart frukostbrod varje dag och broden till vara picknickar. Lite roligare an gamla stader, speciellt da det ingick smakprov pa choklad... ;) Efter det lilla besoket (ehh, tva timmar narmare bestamt) fick vi se hur ett franskt brollop gick till, och darefter cyklade vi tillbaka till skolan. Efter den vanliga middagen var det landpresentationer och idag var det bl.a. Sverige. Jag overlevde, men det var ingen presentation jag hade gjort om det var i skolan... Pepparkakorna var riktigt uppskattade och allihopa gick at, trots att jag hade med massor. Kul kul :)

Imorrn (eller ja, idag far jag val kanska saga) ar det lordag och det betyder heldagsutflykt. Dags att packa ryggsacken och sova med andra ord!!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Det är lika roligt varje gång att höra från dig! Vi uppfattar av det du skriver att du trivs och har det bra. Vad kul att pepparkakorna blev uppskattade. Bjöd du inte på kaviar och hårt bröd? Vi har kommit hem idag från Härnösand. Vi blev helt fantastiskt ompysslade med god mat och olika aktiviteter. Vi hade fint väder men nu regnar det igen. Kerstins Amanada hade verkligen vuxit och det är en riktig hästtjej det! Jonathan och Linnea var också där på kvällarna och de har också blivit ofattbart stora.

    Vi längtar efter dig allihop och alla i Härnösand hälsade till Dig!

    M,P,J o T

    SvaraRadera