måndag, juli 13, 2009

Mont Saint Michel

I lordags stod en heldagsutflykt pa schemat. Kl 8 lamnade vi La Baule for att aka till Rennes. Det ar en ganska stor stad (jamfort med La Baule i alla fall) med en del lockande shopping :) Nar vi kom fram fick vi en guidad tur i deras "tingsratt". Christian ar advokat sa han tyckte det var roligt att vi fick se det, och det var faktiskt roligare an alla stader med gamla hus. Efter den turen at vi lyxlunch tillsammans med fler Lionsvanner. Vi fick jordens godaste paella och en dessert. Nar jag kommer hem igen vet jag vad jag ska laga. Mums!! Efter den lunchen rullade vi fram pa gatorna nar vi fick (annu) en guidad tur i en gammal stad.

Vid fyratiden lamnade vi Rennes och akte mot Mont Saint Michel. Det var egentligen en overraskning, men jag hade listat ut var vi skulle. Forra gangen jag var dar, pa utbytet med Quimperlé, var jag inte sarskilt imponerad. Men i lordags var det verkligen annorlunda!

Kl halv sex borjade vi promenera mot on. Det var lagt vattenstand och om man gick med kortkorta shorts och barfota sa klarade i alla fall jag mig nastan fran att bli blot. Under tre timmar gick vi pa vanlig sand, tyngre sand, sand som blev som kvicksand om man gick for langsamt och dessutom behovde vi passera genom ett flertal floder. I den varsta nadde vattnet nastan upp till hela mina ben och det var ratt stromt, tillrackligt for att man knappt kunde ta sig igenom. Nar vi kom fram till monumentet at vi picknick-middag samtidigt som vi sag vattnet stiga. Riktigt coolt! Darefter hade vi fri tid i monumentet, dar de hade gjort fina ljusspel (sager man sa?) och det var folk utspridda lite var stans och musik. Mycket mysigare an forra gangen!

Vid midnatt akte vi tillbaka mot La Baule och kom fram runt kl 3 pa morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar