tisdag, juli 14, 2009

Nationaldagen

Den 14 juli, frankrikes nationaldag firade jag forst med sovmorgon. For forsta gangen pa ratt lange sov jag superbra.
Vid halv elva sjong vi nationalsangen och en Lionssang infor borgmastaren och en massa viktigt folk. Jag kunde (och kan fortfarnde inte) den utantill, men tilllsammans med de andra sa gick det bra. Borgmastaren var foresten en trevlig prick som undrade om jag kande mig ensam, eftersom de flesta andra har kommer fran lander pa mycket sydligare breddgrader.
Efter var lilla sangstund akte vi hem till Christian, han som har hand om hela CIFC. Dar var det BBC-party med vanner till Christian. Jag battrade pa min branna (som f.o. inte existerar pa magen, verkligen mysko!), larde CIFCare att spela kubb och vissa badade i poolen. Jag borjar nog bli vuxen for jag tyckte det var alldeles for kallt for att doppa mer an fotterna!

Efter nagra timmar i solen pa grasmattan akte vi till en park med massa ander och svanar. Det var inte sa intressant, men det var kul att se hur en border collie jobbade med att valla anderna :) Efter nagra timmar dar gjorde vi nagra kortare stopp pa vagen hem till skolan.

Efter den vanliga middagen och presentationen av land (idag var det bara Libanon) gick vi till stranden och kollade pa fyrverkerier. Fintfint men lite kallt faktiskt. Jag forstar verkligen inte de som badade i havet, utan att ha med sig ombyte!! Vi kom i alla fall precis hem fran stranden och nu vet jag inte riktigt vad som hander. Ingen fest ikvall, vi har lektioner som vanligt imorrn sa jag kanske borde ga och lagga mig...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar