måndag, november 29, 2010

Första första advent

Då har man firat sin första Första advent i egen lägenhet. Bra att bo i en mindre lägenhet med inte så många fönster då vi inte har hunnit skaffa så mycket julpynt och stjärnor och sånt. Men till nästa lägenhet, ojoj vad jag är sugen på att skaffa inredningsprylar...! Tur jag har fixat jobb mellan terminerna... ;)

Igår var nog värsta snöstormen jag varit med om på många år! Tror faktiskt inte vi hade något så "illa" ens förra året. Men, vi hade planerat ett besök på julmarknade i Gamla Linköping, och studenter som vi är (och utan bil) så var det bara att trots vädergudarna och trampa fram på sin cykel.

Marknaden var inte så stor, men väldigt mysig. Ni kanske känner igen omgivningen från bilderna i höstas? Vi strosade runt lite och brända mandlar ur papperspåse i någon timme innan vi cyklade ner på stan. Måste skryta lite med att jag fixade en hel del julklappar redan då! Så nu har jag bara någon enstaka kvar att klura ut. Så skönt att slippa det bekymret, när det börjar dra ihop sig och man inte har en aning om vad man ska fixa.

På kvällen åkte Janne tillbaka till Uppsala och jag pluggade samtidigt som jag kollade på Beck och ett sammandrag från Globen Horse Show. Det var kanske inte en så effektiv metod, så jag gav upp efter någon timme och började läsa Per Lagerkvists Barabbas, nästa bok på litteraturstrimman. Den verkar sådär, hade jag fått bestämma hade det blivit något annat... ;)

Nu sitter jag i skolan och ska starta dagens plugg. Sen kl 20 igårkväll har massa galna personer stått i kö här på HU. Nu kl 8 släpptes nämligen biljetterna till Luciakravallen, årets största kravall om jag förstått det rätt. Men jag förstår inte tjusningen med att spendera en natt i skolan... Dessutom har jag bokat biljett till Uppsala till helgen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar