lördag, november 06, 2010

Lördag och en ledig dag, härligt!

Eller vänta nu, hur var det Sskål sjöng? "LÄK har ingen fritid..." Nej just ja, därför har jag idag gått upp kl 7.30 och suttit fyra timmar på skolan och bankat in så mycket jag kan om spermatogenesen. Än så länge finns allt bara där i ett enda virrvarr, men om jag kör igenom mina anteckningar en gång till (och kanske ritar lite, det är alltid kul) kanske det kan bli lite struktur och ordning där uppe mellan öronen :) Vid 12.30 blev jag dock hemringd, det var tydligen inte acceptabelt som trevlig och social flickvän att sitta hela lördagen också på skolan. Konstigt, jag hade ganska roligt... ;)

Istället fick jag lunch serverat (tackar och bockar) och vi tog en tur på stan. Jag letade med ljus och lykta efter en blå eller turkos riktigt varm tröja att ha och plugga i (efter ett par timmar stillasittandes plugg är jag så kall att jag är alldeles blå om händerna om jag inte är ordentligt påpälsad!) men hittade ingen. Istället blev det nya färgpennor då jag insåg att jag hade varken någon grå eller brun penna i min samling. Väldigt aktuella färger när man ritar celler förstår ni!

Ikväll har jag lovat att lägga böckerna åt sidan (men i mitt huvud har de nog föralltid fastnat...!). Jag tror det vankas filmkväll i soffan.

Sånt här ägnar jag mig åt när jag inte har något bättre för mig. Slår två flugor i en smäll; jag får måla små detaljer samtidigt som jag får något som jag kanske kan ha nytta av vid tenta-p. Här har ni delar av apoptosen (celldöd) och Meiosen (celldelning).

1 kommentar:

  1. lika snygga kommentarer som alltid! :) hoppas det går bra gumman!! hejjar på dig!

    SvaraRadera