tisdag, november 23, 2010

Familjen på besök

I helgen var hela familjen nere på besök. Väldigt väldigt roligt!

Jag har ju inte träffat dem ordentligt sedan jag flyttade ner hit (var hemma helgen när Lidingöloppet gick men då var jag i Stockholm hela dagen och mamma och pappa var bortbjudna på kvällen så det där med att umgås blev det inte så mycket av). Därför var det inte helt otippat väldigt kul att träffa dem. Jag hade nog trängt undan lite känslor för familjen och gått inte hårt och kallt för det här med att flytta hemifrån och plugga på universitetet. Men, när mamma och pappa kommer är man inte så stor längre...! Väldigt skönt var det när de kom ner :) Och såklart kul att träffa Johan och Tuva också!

Effektivitet rådde under helgen. De kom på lördag förmiddag och åkte på söndag eftermiddag. Där emellan han vi kolla nya lägenheten, HU, TekFak, stan, Linköpings Golfklubb (ja, den var stängd frö säsongen, men golfnördar som de är ville de absolut kolla in den ändå ;) ), flygvapenmuséet, äta middag på Kniv å Gaffel och bara vara tillsammans en del (lite trångt kanske vi vår lilla etta... ;) ). Tråkigt när de åkte, men som tur var stannade min fina pojkvän/blivande sambo en dag extra. Det hade blivit vääldigt ensamt annars...!

Igår pluggade jag ikapp lite efter helgen (helgen var helt klart värt att få slita lite extra för igår!) och så var Janne och jag till en jurist och pratade samboavtal och sånt. Shit, det känns som att jag ska börja växa upp nu..!

Idag har föresten vintern kommit till Linköping. Snöstorm och alla klagar på att det är kaos. Jag vet inte jag. En vanlig vinter i en studentstad skulle jag säga. Tur man har härdats i 19 år i Uppsala ;)

Bilder från helgen:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar