måndag, augusti 30, 2010

Nolle-P är igång

Nolle-P står alltså för Nollnings Perioden (tror jag) och startade idag för oss som ska läsa på HU. Dagen började rätt lugnt med namnlekar och lära känna varandra-övningar vid 9.30. Sedan dess har vi typ överösts med infomation av halva Linköpings befolkning känns det som. Väldigt intensivt, så som jag vill ha det, så jag trivs som fisken i vattnet.
Snabbt om min nya klass;
- 88 st LÄK-studentet
- fler tjejer än killar
- Uppsala räknas som Norrland, nästan. Halva klassen kommer från Stockholm, och nästan resten från söder om Uppsala. En från Skellefteå dock, tror jag.
- jag har hittat flera härliga personer och typ alla som jag pratat med verkar schyssta.
- 1/3 av klassen är födda 91. Jag och ungefär en till är 90:or.
Hinner inte skriva mer. Måste lägga mig i sängen och läsa massor med papper till imorrn. För ja, förutom nollningen (som tar all en fritid!) så går vi faktiskt i skolan, läkarprogrammet..., också! :)

Dessa fina mössor fick vi av fadderiet och måste bäras STÄNDIGT! Och på myskvällen hemma hos någon hjälpfadder så har vi gjort varsin "medalj" (namn och adress på baksidan är för att faddrarna ska kunna släpa hem en om man någon kväll är för full för att kunna ta sig hem själv...).

Mössan gör sig inte riktigt rättvis, den är mer grön än vad den ser ut att vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar