onsdag, augusti 25, 2010

Nu närmar det sig

Om ungefär ett dygn tar jag lite av mitt pick och pack och drar söderut, mot Linköping. Längtar som en tok efter att få komma igång (måste aktivera hjärnkontoret innan det fullkomligen rostar igen!) och jag håller på att krypa ur skinnet av rastlöshet och tristess här hemma.
Det räckte med två timmar utan varken jobb eller plugg för att jag skulle göra mina föräldrar tokiga. Tror de är lite glada att jag får något att ta tag i nu... ;)


Förra veckan tillbringades i alla fall på landet. Först var det kräftfiske, -kokning och -skiva. Det tar ungefär en hel helg. Som vanligt var det riktigt mysigt, och i år hade det perfekta vädret; varmt och vindstilla (och inga problem med myggen!). Tiden gick ovanligt fort, och när jag trodde klockan var runt halv två så var den redan sex och det var dags att ta upp burarna. 445 kräftor fick vi ihop. Färre än normalt, men i år var de mycket större så vikten blev kanske densamma?! :)


Efter helgen åkte familjen hem medan J och jag stannade kvar i stugan. Efter helgen tog det nog nästan en vecka för mig att återhämta mig med sömn för jag har nog aldrig sovit så mycket som jag gjorde då! En morgon var J tvungen att dra upp mig ur sängen runt kl 11...! Tyvärr hade vi ganska uselt väder med en massa regn och knappt någon sol alls, så vi åkte hem redan på torsdagen.


Nu håller jag på att packa ner kläder och en del prylar som kan behövas. Möblerna får stanna kvar än så länge eftersom jag inte har hittat någon bostad än utan får bo i Js lägenhet. Inte fy skam att bo i ett lugnt område med gångavstånd både till skolan och ner på stan. Blir lagom kul att flytta till en sunkig korridor på andra sidan stan sen (det verkar vara det som jag kommer få ta...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar