söndag, augusti 29, 2010

Tornby

Ja, säger man Tornby eller IKANO? En nyinflyttads största fråga...

I vilket fall blev det nästan en heldag i området/köpcentret Torby/IKANO. Jag köpte mig en kokbok i den rutiga serien. Känns bra att ha en rejäl "grundkokbok", så kanske det kan bli något annat än vita bönor i tomatsås med ris någon gång ibland... ;)

IKEA var ett givet mål också. Fast det blev nästan en flopp. Alla studenter som började förra veckan hade ju förstås redan varit där, och vad gillar studenter att köpa...? Jo, matlådor. Så även jag. Tyvärr var varenda matlåda i den modell och storlek som jag ville ha slut. Flopp! Jag får ta cykeln dit ut i början av nästa vecka och haffa några stycken. Resten av sakerna som vi var ute efter fanns dock, så IKEA tjänade nog någon slant på oss ändå och blev glada.

Sen blev det förstås en rejäl tur på ICA Maxi, man måste ju passa på när man har bil...! Tror vi irrade omkring där i över 1 ½ timme, men till slut fick vi nog nästan allting som krävs för att jag ska överleva 3 veckor. Behöver jag säga att skåpet bredvid spisen är ganska knökfullt med konservburkar...?! :)



Det liknar Boländerna litegrann, eller hur?!

1 kommentar:

  1. Hej!Vad roligt det var att kunna överraska dig med koppen i bagaget och att du gillade den. Vilken fin lägenhet med mysig uteplats och fin utsikt. Vad kul det är att kunna följa dig via bloggen nu när det känns som om du flyttat till Amerika. Lycka till imorgon. Spännande att få höra omditt första intryck av kurskompisarna. Lycka till med matlagningen!!

    SvaraRadera