söndag, augusti 29, 2010

Cykelturer runt i stan

Igårkväll käkade vi på den grekiska restaurangen Olympia. En souvlaki med tzatziki sitter aldrig fel, inte ens om det regnar och är kallt innan... Väldigt mysig restaurang som verkligen ligger på plus hos mig! Efter middagen blev det stadsvandring (i regn och tunna sommarskor, högst funktionell kombination!) och en drink på BK innan vi gick hem och (äntligen?!) kollade på Planet 51.

Idag tog vi lite välbehövlig sovmorgon och en mysig brunch innan vi hoppade på cyklarna, i sol för en gångs skull. Det känns som att vi har cyklat till allt nödvändigt, och jag har verkligen fått mer koll på stan. Vi kollade in elljusspåren i Ryd, studentområdet i Ryd, Gamla Linköping, studentområdet Irrblosset, sjukhuset, HU (Hälsouniversitetet, den delen av LiU som jag kommer hänga på), studentområdet Fjärilen, min cykelväg till skolan, cykelvägen från skolan och till Actic, cykelvägen till Tornby, Tornet och ännu lite till. En halv vätternrunda har vi nästan fått ihop...! Lagom till vi kom hem fick Janne punka och det började regna, det fick räcka som tecken för att dagens sightseeing var över!

Gamla Linköping idag är nästan värt ett eget inlägg, men jag slänger med det här ändå. När vi kom dit visade det sig nämligen vara någon slags hantverksmässa, som bara är en gång per år. Vilket flyt att vi kom dit just idag!


Jag utanför Dahlbergs Wärdshus, liten del av marknaden och roliga gubbar :)

Vi gick runt och tittade ett tag. Jag brukar över lag inte uppskatta hantverksmässor särskilt mycket, jag tycker oftast att det är krimskrams som man kan ta hutlösa priser för. Men, Linkans mässa får lite tummen upp för mig. Visst, det mesta var krimskrams, men det fanns faktiskt en del godbitar. T.ex. fastnade jag för ett hängsmycke som en trevlig kvinna sålde. Väldigt fint var det, men jag hade både bestämt mig för att ligga lågt med shoppandet och lämnat pengarna hemma så jag tänkte glömma det och gå vidare. Men, eftersom jag råkar vara tillsammans med världens underbaraste människa har jag fått en fin present i form av ett blått hängsmycke. TACK :D


En örtträdgård, Cloettamuseum och fikapaus på Dahlbergs caféet.



Mitt fina smycke, men bortse för tusan från mina händer. Ska göra något åt dem snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar