fredag, augusti 27, 2010

Linköping

Så, igår eftermiddag åkte Janne och jag ner till Linköping. Ganska fullpackade i bilen. Att lite kläder, smink och annat livsnödvändigt kan ta så mycket plats...?! ;)

Vi kom fram rätt sent igår (Stockholmsköer...) så det blev hämtsushi och film i sängen. Idag har jag alltså haft lite väskor att packa upp. Min favoritsysselsättning! Eller inte... Nästan allt är något sånär på sin plats i alla fall, och det går att leva här.

Utöver det har vi lunchat med Jannes kompis Jon, gått på stan och cyklat omkring här i området. Jag har hunnit fixa lånekort på stadsbiblioteket (som ligger ett stenkast från lägenheten) och träningskort, så efter en storhandling i Tornby imorrn så har jag allt för att klara mig :)

Träningskortet ja. Efter några år som hängivet friskisfan blir jag nu otrogen och ska spendera några av mina lediga timmar på Actic (gamla Nautilus). Ska bli kul att jämföra det med friskis. Hoppas på att orka upp till deras morgonpass ibland. Dessutom måste jag nog säga att det är en klar fördel för Actic när det gäller löpbanden; nu kommer jag kunna springa långpass (nåja, de är inte så långa för tillfället...) på banden och titta på TV samtidigt. Vilken lyx!

Ingejörsprogrammen har börjat sin nollning den här veckan så vandrande overaller har det varit gott om på stan. Jag blir ju inte lite sugen på att få dra igång då?! :) Får hålla ut några dagar till, och så ska jag passa på att göra en rejäl laddning med matlådor. Räknar inte med att ha särskilt mycket tid över för petitesser som matlagning under nolle-p... ;)

Nu ska vi se Planet 51 och dricka te. Världens bästa mamma hade gömt en present i en av väskorna, som jag upptäckte igår. En superfin te/soppskål av Kerstin Tillberg. I äkta Engelsk stil blir det därför te och skorpor till filmen. Mm vad jag gillar att bo här i Linköping :)
Riktigt riktigt fin. Hittade passande fat här i Linkan som jag funderar på att slå till på... :)

Fler bilder på lägenheten, staden m.m. kommer. Sen. Ska bara... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar